GUEST

Isnin, 20 April 2009

Islam ketenangan sebenarmu

Jacko memeluk Islam? ada yang mengatakan benar, ada yang mengatakan baru khabar angin..Mudah-mudahan memang benarlah, Jacko memeluk Islam dan beramal dengannya. Sebelum ini, Mike Tyson pun memeluk Islam ketika mana dia menderita atas pertuduhan merogol. Dia memeluk Islam ketika berada dalam penjara..Jacko pun selama ini mengalami banyak kes yang sama, dengan pelbagai masalah peribadi yang menyebabkan jiwanya tertekan..

Cuma bila ana baca cerita-cerita begini, jiwa ana rasa sebak..Dalam penderitaan yang mereka alami, akhirnya Islam menjadi pengubat jiwa mereka. Keperitan hidup mereka akhirnya menemukan mereka di jalan Allah. Memang sesetengah yang memeluk Islam itu adalah kerana tekanan hidup yang di alami seperti mike tyson, cat steven..sayangkan, kadang-kadang kita yang tak nampak indahnya Islam kan..Tapi, rata-rata yang murtad sememangnya menghadapi masalah tekanan jiwa. Yang ana pasti, bile bukak youtube tgok pengakuan video2 org yang murtad, takde lpas murtad tu jadi baik, malah perangai lebih teruk lagii...

Umat sendiri BUTA

Cuma bila ana kaitkan dengan kisah muallaf seperti kisah Mike Tyson memeluk Islam kerana mencari ketenangan selepas penderitaan hidup, ana bertambah sayuuu..yelah, bila mengingatkan yang umat Islam yang ada hari ini, contoh di Malaysia, menganggap Islam ini macam ancaman dan bebanan. Kenapa ek? Remaja-remaja Islam pada hari ini, ana tak pastilah kalau kita cakap ada ramai yang memeluk Islam, adakah mereka sekurang-kurangnya mampu menzahirkan kesyukurannya..?Umat Islam sendiri tak pernah merasa bangga dengan islam mereka..Mike Tyson tu bangga dapat memeluk Islam, malang, sesetengah umat Islam sendiri malah malu untuk mengaku dirinya ISLAM..Apa ertinya menganut Islam jika tidak merasakan mulianya diri ini kerana telah bergelar Islam..

Kalau diorang tidak kaji

Kebanyakan yang memeluk Islam ( macam saintis ), mereka menemui keindahan Islam setelah mereka mengkaji keajaiban dan keindahan Islam itu sendiri. Nak tunggu umat Islam dakwah kepada mereka..hemm, berapa kerat jela yang menyampaikan Islam. Ana tak ingat kata-kata siapakah ini, ana rasa dari kalangan muallaf yang terkenal kot..cuma bait-bait kata yang menyentuh hati ana adalah bila disebut " keindahan Islam itu terlindung disebabkan sikap penganut umat Islam itu sendiri "..

1 ulasan:

  1. daripada sumber yg ana bace(aicece..ana le pulak),gerakan2 sekutu dajal sedang giat berkembang di sebelah timur,sedangkan di barat,melalui kajian2,sudah ramai para cendiakawan yg memeluk Islam.Statistik semakin ramai org barat memluk Islam itu agak relevan,sedang di timur,Islam sedang di pecah2kan..aim dorunk skrang adalah utk menanam Islam sekular,Islam Liberal,dan mcm2 lagi..ntuk yg bkan dtg dri background Islam,mereka akan cuba mmbuatkan Islam itu nmpak tdak relevan bg mereka.Itulah yg brlaku di sebelah timur sekarang,tgok dalam negara kita sudah..[isu Kartika]..tgok mcm mne dorunk pusing cerita,bgaikan Islam tu xde tmpat lansung dlm dunia ni..gerakan2 ini juga xkan lepaskan aset negara mcm kte ni,so berhati2 lah diluar sana dgn berbgai propaganda..ana cadangkan korunk2 usha muvi series "The Arrival"Noeragaa n Hasyim films production.How the future is it,its all depend on us,either we just sit n do nothing or do a thing that could change everything...

    -aus

    BalasPadam